31 mars 2012

"Kungsgården"


av Monika Häägg.

Förlag: Monkaland förlag (Tack för boken!)
Sidor: 202 sidor
Ålder: 10-13 år
Övrigt: Här är de andra i serien: Solbarnet, Månguden och Isvintern.

Handling (Spoilers om du inte löst de andra i serien!): Fry lever i Skogen runt Virse, där alla lever i skräck. Kungen offrar oskyldiga människor och Hird har blivit tillfångatagen. Men Fry vet inte om hon kan lita på Hird längre...
Omdöme: Jag tycker det var ett bra slut på hela serien, där allt blev bra ;) Alla böcker i serien har varit väldigt spännande och det har känts verkligt :)
Betyg: 3/5 stjärnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.