31 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic


Jag blev taggad av Bookfinger

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Det är verkligen inte ofta jag köper böcker, jag kommer inte ihåg vilken bok jag köpte senast! Jag lånar mycket och får lite recex, och jag hinner knappt läsa dem. Men känslan med en ny bok är kul tills jag märker att det kommer ta ett tag tills jag hinner läsa den.

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Inte alls ofta.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Fysiks affär, för då kan jag läsa på baksidan och så slipper man fraktkostnaderna.

4. Har du någon favorit-bokaffär?
Bokia och Akademibokhandeln har bra utbud och är dem jag är mest i.

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Nej, jag har faktiskt aldrig gjort det.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej :)

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Nej, bara lånebokstopp som jag försöker ha just nu, men det går sådär.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
Väldigt lång! Flera A4:or.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 

  • Jag, En av David Levithan.
  • Lady Gaga av Maureen Callahan.
  • Make it stort av Emmy Abrahamsson.
10. Vem taggar du?

Jag har inte sett den här tagen innan och vet inte alls vilka som har fått den. Just nu har jag inte riktigt tid att leta reda på någon som vill ha den så jag taggar alla som vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.