4 juli 2013

"A i alla ämnen"

av Raman Mehrzad.

Förlag: Bonnier Fakta (Tack för boken!)
Sidor: 179 sidor
Åldersgrupp enligt mig: Högstadie- och gymnasieelever

Handling: 
Raman beskriver i den här boken hur han gjorde för att få MVG i alla ämnen (Först hette boken MVG i allt men nu när det nya betygssystemet kom, så blev det en ny utgåva). Det är om planering, motivation och hur man hanterar sina lärare på bästa sätt, men också olika studiemetoder, som t.ex. inlämningsmetoden, språkmetoden och idrottsmetoden.

Omdöme:
Det var bra och ganska konkreta tips, och det är bra med en sammanfattning efter varje kapitel. Jag tycker många faktaböcker kan bli lite sega och upprepa sig, och tyvärr så var denna lite seg. Jag tror det är väldigt svårt att fylla en hel bok med fakta om en sak, och att det lätt blir upprepningar, men det var inget jag tänkte på i den här boken.

Jag tycker den hade varit bättre om det hade varit mer om hur han gjorde med annat än skolan och lite personligare.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.