29 oktober 2013

"Mina hundra böcker"-mål

Jag har skrivit flera gånger att jag har mål när jag läser, men inte gått in mer på det men det tänkte jag göra nu.

Några av dem jag läste av.
När det var sommarlov mellan tvåan och trean (2007) så hade min skola en tävling där man skulle läsa 10 böcker under lovet och sen så lottades några vinnare. Den sommaren läste jag 20 böcker och när jag hade lämnat in dem lapparna hade jag hittat fler böcker som jag ville läsa och jag ville fortsätta skriva upp böckerna. Så jag satte målet 100 böcker och gjorde lappar att fylla i. När jag klarade målet skulle jag gå på café och köpa en bok.

Efter ungefär 10 månader så hade jag läst 100 böcker och jag gick och köpte Petter Lidbäcks Den hemliga koden.

Jag har sparat mina papper där jag skrev upp böckerna i pärm och där finns också lappar som jag skrev när jag klarade ett mål, med typ statistik och det är därför som jag kommer ihåg så mycket av det. "Nu ska jag läsa 10 000 sidor. Det ser ut som det är mycket men det är det inte." står det i slutet av en av papperna. Och det målet skriver jag mer om någon annan dag.

Det första pappret.
På torsdag är det sista dagen att nominera en bokbloggare i Forma Books Blog Award! Nominera här.

1 kommentar:

  1. Hejsan jag har en tävling på min blogg just nu! Kika in och kolla om det är något för dig http://www.nattstad.se/ahlm/tavling-10625250
    Om inte ha en bra dag! =)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.