10 oktober 2013

"Jag är ju så jävla easy going"

av Jenny Jägerfeld.

Förlag: Gilla Böcker (Tack för boken!)
Sidor: 284 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+
Övrigt: Jag lägger upp videon från intervjun med Jenny Jägerfeld (och Christin Ljungqvist) när den kommer upp på Barnens bibliotek.

Handling:
Joannas familj är fattig för hennes pappa och har deppat ihop och det enda han gör är att titta på TV. Mamman har drömmen att ge ut en bok och jobbar heltid med det, trots att hon har blivit refuserad de senaste tio åren. Joanna har ADHD, fast det är inget hon tänker på jättemycket, i alla fall inte när hon äter sin medicin. Men en månad har de helt enkelt inte råd och hon vet inte hur det ska gå, inte nu när hon har träffat Audrey.

Om Audrey märker hur Joanna egentligen är, så kommer hon aldrig vilja träffa Joanna mer! Hon måste helt enkelt få tag på pengar, och inget kan stoppa henne.

Omdöme:
Humoristisk men med sorgliga händelser. Det är uppdelat i kapitlen med roliga titlar, i samma ton som denna titeln och Jennys gamla bok Här ligger jag och blöder.

Jag tyckte det var väldigt intressant att läsa från Joannas perspektiv om ADHDn och vad hon gjorde för att försöka få pengarna till medicinen. Hon är väldigt olik mig det var kul att läsa!

Detta är nog min favoritbok i omslaget just nu! Den är i flexband, snygg framsida och på något vis tycker jag till och med sättningen är snygg.

Betyg:

1 kommentar:

  1. BYSOFIA.SE

    - ny blogg på stil häng med i mitt stressiga liv i Stockhom, livet på östermalm, jobb i klädbutiken Zara, modelljobb, outfits och massa inspiration. Delar även med mig om min sjukdomshistoria hoppas du gillar den.

    Ha en underbar dag. KRAM
    INSTAGRAM - sofiahanden

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.