10 november 2013

Miss Li-konsert

Igår var jag på konsert med Miss Li. Jag har aldrig gått på en sån konsert innan, med bara en artist och att jag är där bara för att gå på konserten. Innan har jag bara sett några uppträdanden på Gröna Lund eller RIX FM Festivalen. Därför har jag inte så mycket att jämföra med, men det var roligt och hon var jätteduktig! Det var kul att hon körde sin egen stil: längst fram låg en persisk matta, några i bandet spelade fiol och kontrabas och en liten stund sjöng hon i en megafon.

Det var väldigt blandad publik tänkte jag på, det var ungdomar och vuxna men också lite barn och pensionärer.

Jag lyssnade jättemycket på Miss Li i fyran, femman. Jag hade bara ett av hennes album, Songs of a ragdoll, på min MP3-spelare och det var nästan bara den som jag lyssnade på i flera år. Nu har jag några av hennes låtar på min spellista på Spotify och lyssnar på henne då och då. När jag såg att hon skulle ha konsert i Jönköping (där det inte är så många kända artister som har konserter) så kände jag att jag borde passa på.

Tyvärr tog jag inte med min kamera och mobilbilderna blev jättedåliga, så jag lägger ut några pressbilder från hennes hemsida. På hennes Instagram (@missliofficial) så kan man se ett litet klipp från en av låtarna.

Albumet som jag lyssnade på hela
tiden för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.