16 april 2014

"14"

av Alexandra-Therse Keining.

Förlag: Lilla Piratförlaget (Tack för boken!)
Sidor: 227 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 13-16 år

Handling: Det är fem 14-åringar som bor i samma stad och samma skola som vi får läsa om under en helg. Boken börjar med en spännande och lite läskig historia i skogen mitt i natten med en kille som bär på en liten bebis och de ser en annan kille som ropar på hjälp, samtidigt som det flyger polishelikoptrar över dem.

Det är under natten till söndag och sen spolas det tillbaka till fredagskvällen och man får lära känna de fem ungdomarna och läsa om vad som har hänt i deras liv och vad som kommer hända.

Omdöme:
En spännande bok med många berättelser och karaktärer. Jag tyckte det var svårt att veta vem som var vem i början och vad allt hade att göra med den första delen i skogen att göra. För att den skulle bli bättre tycker jag karaktärerna skulle ha något med varandra göra, eller att berättelserna gick ihop lite mer för nu är det som en novellsamling och att man hoppar mellan novellerna.

Det var hela tiden mycket som hände och många överraskningar. Den är ofta spännande och flera gånger trodde jag att något hemskt skulle hända.

Denna boken passade inte riktigt mig men om man gillar lite läskiga böcker och thrillers så är den säkert bra, för det är fint språk och hela tiden intressant.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.