10 april 2014

Kommande böcker 2014

Jag har hittat flera böcker som snart kommer ut som jag gärna vill läsa, det mesta är fristående böcker av författare som jag har läst innan och gillat.
  • Färgen på drömmar av Ruta Sepetus - Hon har skrivit Strimmor av hopp som jag har hemma men fortfarande inte har läst.
  • Spökstaden av Ransom Riggs - Jag vet inte om det är en fortsättning på Miss Peregrines hem för besynnerliga barn eller om det är en fristående bok. Men den är likadan med gamla, läskiga foton vet jag.
  • Four av Veronica Roth - En extrabok i Divergent-trilogin där Four berättar. Jag tror den kan vara riktigt bra, men jag har inte ens läst del två och tre än.
  • Allt och lite till av Sarah Dessen - Vet inget mer om den än att det är Dessens senaste, och det betyder att jag ska läsa den. ;)
  • Född fenomenal av Josephine Bornebusch - Bornebusch är mest känd för sin roll i Solsidan men nu debuterar hon med ungdomsroman. Låter intressant. 
  • Välkommen till LA, baby av Moa Eriksson Sandberg - Jag har läst Söta pojkar är bara på låtsas av henne och den gillade jag, så denna ska också bli kul.
  • Inte vem som helst av Nina LaCour - Jag går dit du går var typ den bästa boken jag läste förra året, så denna har jag jättehöga förväntningar på.
  • ttfn och L8R L8R av Lauren Myracle - I boken Let it snow som jag läste i vintras så hade Myracle skrivit en av novellerna och den tyckte jag om. Jag fattar inte titeln ttfn men jag tror det är någon internet-förkortning, L8R förstår jag betyder L-eight-r =later. 
  • Knock out av Marcus Zusak - Jag har bara läst Boktjuven av Zusaks böcker men jag vill läsa alla hans böcker, och detta är en som kommer på svenska i år.
  • Sommarens böcker - Sist men inte minst vill jag läst Svensk Bokhandels tidning med alla de böcker som kommer ut under sommaren, tidningen kom ut 28 mars men jag väntar till den kommer till biblioteket. Tyvärr tycker jag den tidningen är lite för dyr för att bara skumma igenom barn- och ungdomsdelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.