6 april 2014

Min röstning till Bokjuryn

För några dagar sen fick jag ett nyhetsbrev från Bokjuryn om att det bara är några dagar kvar för att kunna rösta i Bokjuryn 2013. Bokjuryn är ett pris där alla under 19 år kan rösta på max fem böcker som kom ut under föregående år. På Världsboksdagen den 23 april presenteras vinnaren. Den sista röstningsdagen står att det är 4 april men jag kunde fortfarande rösta och jag såg en annan nedräkning och där stod det 5 dagar kvar. Jag vet alltså inte riktigt när det är sista chansen att rösta men gör det så fort som möjligt så kan du hinna. Logga in och rösta här.

I år röstade jag på:

  • Divergent av Veronica Roth.
  • Förr eller senare exploderar jag av John Green.
  • Jag går dit du går av Nina LaCour.
  • Jag, En av David Levithan.
  • Smaragdgrön av Kerstin Gier.
Jag hade också velat rösta på Wallflower och Undret om jag hade kunnat rösta på fler, men detta är enligt mig de bästa böckerna som kom ut förra året. Det är lite tråkigt att jag inte röstade på någon svensk, när det är ett svenskt pris, men jag tyckte inte att det fanns någon riktigt bra svensk bok förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.