29 juli 2014

Från England

Hej hej, detta är för en gångs skull inget tidsinställt inlägg. Jag är i England nu på språkresa. Det har gått 1 ½ vecka, så det är ungefär lika mycket kvar. Vi har varje dag mycket aktiviteter och nu på vardagarna har vi tre timmar skola varje dag. Jag har hittat många nya vänner och det är kul men nu börjar jag längta lite hem, till lagad mat (chips, macka och frukt till lunch varje dag), till min säng (våningssäng med tre andra tjejer i mitt rum) och nära och kära. Jag kommer skriva flera inlägg efter resan om vad vi har gjort, för det hinner jag inte nu men jag lägger in lite bilder.

En del av gruppen och jag till höger.

The Needles

Spinnaker tower i Portsmouth.
När vi stod på glasgolv längst upp i Spinnaker tower.

Jag och Henriett på glasgolvet.

Längst upp i Spinnaker Tower.

En kväll när vi var på stranden.


2 kommentarer:

  1. Är det många extra kostnader väl på plats? Schemat? Är det fullspäckat eller får man mycket egentid? Eller är det många aktiviteter man "måste" köpa till isåfall vad ligger dem priserna på ungefär? Är det bra shopping i själva isle of wight eller måste man åka någonstans för att kunna shoppa?
    Hur var stranden? Är det gå avstånd från skolan eller måste man åka en bit? Hur är avstånden överhuvudtaget? (Till butiker, stränder osv?) förlåt för många frågor....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan köpa till extra aktiviteter som ligger mellan £2-30 men det är inget man måste, och de flesta väljer inte så många. Det är ganska fullt schema men man får lite fri tid varje dag. Shoppingen på isle of wight är kanske inte den bästa, den finns lite stora affärer som Topshop, Next, New Look, HM och Waterstones, men inte så mycket mer. Men det ingår dagar i London och med Explorer pass får man åka till andra städer med riktigt bra shopping.

      Det finns många stränder och alla är bra. Vi har fått lite otur med avståndet, vi bor ganska långt ifrån allt. Värsta är när vi är i en stad som tar en timmes busstur, och där är vi nästan varje kväll.

      Jag kommer göra ett långt inlägg när jag kommer hem om allt.

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.