13 juli 2014

Liten book-haul

Jag var på biblioteket en snabbis igår för min bokklubb skulle träffas där, innan vid gick och fikade. Jag gick dit för att lämna tillbaka lästa låneböcker innan resan och lämna in "Sommarboken". Det är en tävling där man ska läsa fem böcker under sommaren och svara på en fråga om varje bok, så får man en bok. Jag och de andra i bokklubben fick vara med och tipsa om prisböckerna för någon månad sen och skulle nu själva vara med i tävlingen.

Naturligtvis kom jag hem med några böcker fast jag bara skulle lämna... Dels den boken som jag valdesom pris för Sommarboken. Jag valde Legend av Marie Lu, jag har hört mycket positivt om den och min kompis, som också valde en bok, sa att den serien är jättebra.

Sen hade biblioteket rensat ut och sålde böcker för 5 kr styck. Jag hittade Kosmiskt av Frank Cottrell Boyce och (Re)play av Jean-Philippe Blondel. Både dem har jag velat läsa för länge sen och jag läste på baksidan och tyckte fortfarande de lät roliga/intressanta.

Sist men inte minst så lånade jag Välkommen till LA, baby av Moa Eriksson Sandberg. Jag tycker den låter väldigt bra och den känns snabbläst.

11 kommentarer:

  1. rensning av gamla böcker är toppen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är svårt att rensa ut själv ;)

      Radera
  2. Åh gud, Legend-trilogin är bara så grym. Om du gillade Hungerspelen & Divergent-trilogin, kommer du att gilla Legend-trilogin också, för dem liknar varandra, men är ändå väldigt olika. Jag har läst dem två första delarna i trilogin, Legend och Prodigy, och nu väntar jag på sista delen, Champion, som kommer ut i september. Jag älskar verkligen trilogin, och jag orkar knappt vänta på nästa del. Jag hoppas att du gör en recension på den sedan, så jag får veta vad du tyckte om den.
    En annan sak, Falla sönder & Bryta sönder av Tahereh Mafi, finns ju inte att köpa i bokaffärer och sådär, dem trycktes väl bara i en begränsad upplaga, så jag undrar var du fick tag i dem någonstans. Kan du göra en recension på Bryta sönder, om du hinner, för jag vill veta om det är värt att leta efter den.
    Oj då, det här blev en ganska lång kommentar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den så mycket!

      "Falla sönder" fick jag på en bokbloggsträff med goodiebag så det är lite svårt att få tag på den i bokform, men de finns gratis som e-böcker. Det var så jag läste "Bryta sönder". Det gick att ladda ner dem på Rör mig inte´s Facebooksida och jag tror att det går fortfarande.

      Radera
    2. Ok, tack då ska jag kolla på Facebookssidan, för jag vill gärna läsa dem. Synd att dem bara trycktes i en begränsad upplaga, för många som har läst dem har tyckt att dem var jättebra.

      Radera
    3. Jag tror den engelska utgåvan finns i fler ex. Den heter "Unite me" och innehåller Del 1,5 och 2,5. Och också Juliettes dagbok! Jag har inte läst den men det hade varit kul att läsa hennes dagbok.

      Radera
  3. Jag läste precis Legend och den var superbra, så du gjorde ett bra val! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag läste precis ut Legend trilogin för inte så längesedan, och de böckerna är jätte bra!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med de andra som har skrivit kommentarer om Legend-trilogin. Den är verkligen super! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, ska bli kul att läsa den!

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.