18 augusti 2014

Gymnasiet imorgon + Ny kalender

Idag är min sista sommarlovsdag och imorgon ska jag börja i en ny skola och klass. Jag börjar gymnasiet så jag tror det blir ganska stor omställning. Jag ska gå ekonomi på en hyfsat stor skola i Jönköping. Jag tycker det ska bli väldigt kul med ekonomi men första året blir mer som ett basår, med mycket so-ämnen. Jag hade gärna börjat med mer ekonomiämnen redan nu. Det enda jag ska ha är företagsekonomi.

Jag fattar inte att sommarlovet är slut men det har varit en jättebra sommar och det ska ändå bli skönt med lite vardag och rutiner. Köpte en ny kalender i veckan förresten. Undrar om jag hade klarat mig utan en riktig kalender... Saknade en när min gamla var slut och jag inte hade köpt en ny än. Så skönt att ha planeringar uppskrivet och slippa ha det i huvudet.


































Jag köpte almanackan från Åhléns och det är märket Burde. Jag har haft det märket en gång tidigare och det är helt klart min favorit. De har fina, enkla och ganska billiga kalendrar. Jag köpte också ett litet pennfack som faktiskt kommer från HM.

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.