9 september 2014

"Eunomia"

av Erika Vallin.

Förlag: B. Wahlströms (Tack för boken!)
Sidor: 217 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 10-14 år
Serie: Sista delen i en trilogi.

Handling: Spoilers om du tänkt läsa de första delarna. 
Asrin har nu kommit till Eunomia - Världen bakom speglarna. Hon är här för att hon är en av väktarna och måste försöka stoppa den onda drottningen. Drottningen tar barn från Jorden och gör de till soldater, alla i Eunomia är hjärntvättade. Det är det som Asrin och resten av rebellerna och väktarna måste göra, de ska hitta alla invånarnas minnen.

Omdöme:
En spännande avslutning på trilogin. Det är mycket som händer hela tiden och alla karaktärer och händelser utvecklas. Det blir överraskningar och nya problem och hinder.

Ibland tycker jag det är lite svårt att se och förstå vad det är som händer. Det går lite för snabbt och miljön är inte så mycket beskriven, därför tycker jag att det är svårt att hänga med.

Det är en spännande historia för barn för över tio år som gillar lite fantasy. 

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.