17 september 2014

Läser just nu:

Just nu läser jag Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist för svenskan i skolan. Jag trodde jag skulle tycka den var väldigt hemsk och att jag skulle bli rädd, men jag kom på att jag bara tycker den är intressant. Det är obehagliga scener och lite läskigt men inte så att jag blir rädd. Jag har nästan aldrig läst den här sortens böcker innan men jag gillar det. Det är bara att den är ganska tjock och liten text, så det tar så lång tid. Jag vill läsa mina andra böcker som jag har valt själv.

Jag har läst en e-bok i mobilen när jag sitter på bussen till skolan också. Jag har aldrig med mig någon bok i väskan men det är smidigt med e-böcker för man kan läsa bara jättekort och nästan när som helst. Den senaste jag läste ut var Six earlier days av David Levithan. Jag fick en kommentar på min recension av Jag, En att det finns en 0,5 bok, alltså en bok som utspelar sig innan den riktiga boken. Den heter Six earlier days och är helt enkelt sex kapitel om sex olika dagar i En's liv. Det låter kanske inte jätteintressant för en "vanlig" bok men Jag, En är nog min favoritbok och den är så unik. Läs min recension här, för att förstå varför varje dag är så intressant i de böckerna.

Jag sökte på titeln för att få veta mer om boken och hittade den som gratis nedladdningsbar e-bok då. Jag vet inte om det var en laglig sida eller om det fanns massa böcker där som någon har lagt in olagligt men jag prövade och det funkade.

4 kommentarer:

  1. Det var jag som kommenterade om boken! ;) Och skulle du kunna vara snäll och länka till e-boken? :D Om du har länk någonstans såklart. Blev sugen på att läsa den nu, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade denna sidan efter att ha googlat http://www.ebook2share.com/s/six-earlier-days-all-1.html#.VBsKEPl_tWg

      Jag gillade den! :)

      Radera
  2. Åh, jag visste inte ens att Six Days Earlier existerade hehe. Tyckte riktigt mycket om Every Day, så jag tänker definitivt ta och läsa den här ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller för än för någon vecka sen ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.