18 september 2014

Min Bokmässa 2014 och tillbakablick från förra

Jag läste Bokmässans nyhetsbrev nyss och såg då det som är på bilden. Hon i mitten är Ursula Poznanski som har skrivit Erebos och Saeculum, och Sveket som precis har kommit ut. 

När jag läste mejlet kom jag på att jag har knappt skrivit något om Bokmässan och inget om att jag ska intervjua Ursula. Jag ska vara i Göteborg hela fredagen och lördagen, tyvärr de två dagarna när det är som populärast och mest trångt på mässan men det ska bli jättekul. Jag åker med min pojkvän och jag har hittat väldigt många intressanta monterprogram. Jag tänker att jag lägger upp min planering om några dagar. 

Det är på fredagskvällen som jag ska intervjua Ursula Poznanski. Hon är från Wien och därför kommer intervjun bli på engelska. Det är såklart extra nervöst men det är inte på scen utan bara för bloggen. Ska jag erkänna så trodde jag att det skulle vara på scen, fram till för en månad sen. Nu behöver jag inte vara lika nervös, när det bara är hon som hör om (när) jag gör fel i engelskan. Jag gjorde de flesta frågorna igår men jag behöver några fler, så om du undrar något om henne får du gärna kommentera, svaret kommer i ett inlägg om några veckor. 

Jag kan inte riktigt fatta att Bokmässan är nästa vecka, och att det var ett år sen förra! Den var så proppfull och lärorik och social och bokig och det coolaste jag gjort! Jag hittade mitt schema från förra året och jag gjorde så mycket kul. Då höll jag ju i flera mingel och intervjuer, och blev intervjuad själv som blev direktsänt på UR. Denna Bokmässan kommer bli mycket lugnare och jag är mer "vanlig besökare", det är både skönt men lite tråkigt. 

Schemat för förra året:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.