10 september 2014

Svar på frågestunden

Något bra bokcitat enligt dig? 
Jag har väldigt svårt att komma ihåg citat och skriver aldrig upp dem eller något. Jag tänker inte så mycket på speciella meningar när jag läser.

Vet du från vilken bok citatet " I'm on a rollercoaster that only goes up, my friend" kommer ifrån? ;) Måste ju testa dig lite! Kommer inte på något mer citat tyvärr :[ 
Som jag skrev lite i förra frågan så har jag inte så bra koll på citat. Detta känner jag igen och jag tror det är från någon populär ungdomsbok. Skulle kunna gissa att det är Augustus i The fault in our stars som säger?

Vad går du på för linje på gymnasiet? Om du går på gymnasium såklart.. 
Ja, jag går första året på ekonomi.

När fyller du år? 
Den nionde maj :)

Hur länga har du haft bloggen? 
Jag startade den redan 2008 när jag var 10 år. Så det är 5½ år! Det känns väldigt länge men jag började blogga på regelbundet 2011.

Vilken är din favoritgenre? 
Helt klart ungdomsböcker men det finns ju flera genrer inom ungdomsböckerna. Helst vardagsböcker eller populära dystopier.

Vad är din absoluta favoritbok? 
Väldigt, väldigt svårt. Jag har inte läst någon riktigt bra bok den senaste tiden... Eller jag läste nyss Insurgent som är väldigt bra men inte den bästa jag har läst.

Varför började du blogga? 
Då var jag så liten och gjorde det bara för jag tyckte det lät roligt. Sen när jag började igen 2011 så var det för att jag saknade "bokbloggsvärlden" och för att jag inte hade så mycket att göra.

Är detta din första blogg? :)
Ja, eller jag har en designblogg där jag gör min design till denna bloggen. Men den är hemlig ;)

Vad följer du för TV-serie/serier? 
Just nu följer jag inte så mycket serier, men jag har kollat på Pretty little liars och Under the dome.

Favoritfärg? 
Hmm... Någon ton av ljusblått.

Hur ser ditt örngott ut och vad för frisyr brukar du oftast ha till vardags? xD Hahaha ;)
Just nu är mitt örngott gråvitt randigt. Jag har nästan alltid utsläppt hår men ibland fläta eller tofs ;)

Jag har funderat på att resa bort till kalmar eller till stockholm och praktisera där 1/2 veckor. Jag tänkte praktisera på ett förlag, men jag hitar ingen bra hemsida att söka på, jag skulle helst vilja va på ett undomsbokförlag i kalmar, men någonstans på sönder i Stockholm fungerar också...
Men har du några tips på några bra hemsidor, eller tips på bra förlag?
När jag letade efter ett förlag att praoa hos så tänkte jag först i närheten av där jag bor men de flesta förlagen är i storstäderna. För att hitta något i Kalmar så skulle jag bara googla "Förlag kalmar" men om du vill ha i Stockholm så tänk på vad böckerna du gillar är ifrån. Ta reda på några förlag och gå in på deras hemsida för att se att de är seriösa.

3 kommentarer:

  1. Ihhhh .. du hade rätt på frågan om vilket citat "I'm on a rollercoaster that only goes up, my friend" kommer ifrån! :D Kan meddela att jag inte heller har någon koll på citat.. TFiOS är väll den enda bok jag kan några ifrån haha.. då det är en av mina favoritböcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Där ifrån kan jag också några citat, de "klassiska" ;)

      Radera
  2. Vilka bra svar du gav! :)
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.