2 oktober 2014

Läst i september:

Antal lästa böcker: 10 böcker:

  • Eunomia av Erika Vallin.
  • Insurgent av Veronica Roth.
  • Saeculum av Ursula Poznanski.
  • Jag blundar tills jag finns av Marie Björk.
  • Six earlier days av David Levithan.
  • Svirre flyger till stan av Erik Hirschfeld.
  • Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist.
  • Kleopatras trädgård av Martin Widmark.
  • Allt som är av Janne Teller.
  • Bekännelsen av Veronica Roth.

Kommentar: Jättemånga! Vad kul att jag börjar läsa mer igen. Jag tror att det beror på att jag har haft en e-bok i mobilen hela tiden och läser det på bussen varje morgon. Det var en bra blandning med böcker den här månaden: barnböcker, noveller, skräck och ungdomsböcker.

Recenserade böcker: Tre stycken, det var inte så många men jag kan skriva på några fler av dem.

Antal lästa sidor: 2061 sidor
Kommentar: Det är jag nöjd med, länge sen jag läste över 2000 sidor under en månad. Det var två tjocka böcker men resten var tunna.

Bra: Låt den rätte komma in
Bättre: Six earlier days
Bäst: Insurgent
Sämst: Allt som är

Kvinnliga författare: 6/10
Manliga författare: 4/10 (Lite kul att jag har sett eller träffat fem av de tio författarna den senaste veckan)
Novell: 2 st - Six earlier days och Bekännelsen
Tegelsten (över 450 sidor): Ingen men två stycken var över 400 sidor.
Engelska böcker: 1 -  Six earlier days
Ljudböcker: -
Snyggast omslag: Saeculum
Före detta hyllvärmare: Två stycken - Saeculum och Kleopatras trädgård
Läst som e-bok: Fyra stycken. Så många e-böcker har jag aldrig läst innan. Jag läste Bekännelsen, Six earlier days, Kleopatras trädgård och halva Insurgent som e-bok (lånade den först men var tvungen att lämna tillbaka, hittade den på Storytel då och läste klart den),

Jämförelse med augusti: Då läste jag bara tre böcker så detta var en stor förbättring.
Läsa i oktober: Denna månaden har jag inga böcker som jag måste läsa som ligger och väntar, väldigt skönt! Jag ska välja gamla hyllvärmare och några nya från Bokmässan.
Bokrelaterade händelser i  september: Den största händelsen i september var ju helt klart Bokmässan. Inga andra händelser men Bokmässan kan man dela upp i hur många bokrelaterade saker som helst.

2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.