20 november 2014

"Inte vem som helst"

av Nina LaCour.

Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 292 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 14+
Serie: Det är en fristående bok men Nina LaCour har tidigare skrivit Jag går dit du går som är en av mina favoritböcker. Recension här. 

Handling:
Colby har gått ut high school och ska nu resa med sina kompisars band i USA en vecka. Efter det ska han och Bev, hans bästa kompis sen han var barn, backpacka i Europa. De har planerat i flera år och nu är det snart dags. Colby märker att Bev gömmer något för honom och i början av turnén berättar hon att hon har kommit in på ett collage och inte kan åka till Europa. Colby blir förstörd och fattar inte hur hon kan ha sökt och tackat ja utan att han har märkt.

Omdöme:
En fin ungdomsbok om sommar och vänskap. Det är mycket som händer med sorgliga inslag men det finns hopp och tro om att hitta sig själv under turnén. Den är inte lika bra som Jag går dit du går men det var min favoritbok förra året så jag trodde inte den här skulle slå den. Jag går dit du går har en bättre story enligt mig och är sorgligare. Fast det var en gång i denna boken som jag tyckte var så sorgligt att jag hade kunnat gråta, fast jag var väldigt trött då så det kan ha berott på det ;)

Betyg:

2 kommentarer:

  1. Hej igen, var visst inloggad på fel konto, men länken här ska leda rätt. :)

    /Sofies bokblogg

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.