16 december 2014

"Demon med blå ögon"

av Maria Evertsson.

Förlag: Faun förlag (Tack för boken!)
Sidor: 69 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 8-12 år

Handling:
Det är december och Emma håller på att planera lucia med sin klass. De vill lussa hos företag så de får råd att åka på klassresa. Men plötsligt har deras fröken försvunnit och Emma förstår att hon inte bara är sjuk. Hon ser blå ögon som gömmer sig i skuggorna och i papperskorgar. Emma blir orolig och hur ska det gå med luciatåget egentligen?

Omdöme:
En julig barnbok med fantasyinslag. Jag var beredd på att det skulle vara en realistisk historia och blev lite förvånad, och samtidigt förvirrad för jag inte hängde med om det var fantasy. Den är spännande och lättläst men passade inte riktigt mig tyvärr. Därför får den inte så bra betyg men jag tror den kan bli gillad av rätt målgrupp.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.