11 december 2014

"Ett hjärta av guld"

av Åsa Storck.

Förlag: Argasso (Tack för boken!)
Sidor: 63 sidor
Åldersgrupp enligt mig: 10-13 år

Handling: Moa bor hos sina fosterföräldrar och ska åka och träffa sin mamma. Hon har köpt ett halsband med ett hjärta som hon ska ge. Men mamma kommer inte och Moa känner att man kan inte förlåta hur många gånger som helst.

Omdöme: En sorglig barnbok med en fin historia. Den är väldigt lättläst, som alla Argassos böcker, med bilder och ganska stor text. Jag tycker sånna böcker är sköna och mysiga att läsa då och då. Det ger mycket historia för få sidor.

Jag gillade känslan i denna boken, den fångar och det känns som om det är en ung flicka som berättar och tänker. Det är mysigt att läsa och den är bra skriven.

Betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.