15 februari 2015

Skrivartävling för ungdomar

Jag fick ett mejl om en skrivartävling som Litteralund anordnar. Litteralund är en bokfestival i Lund som är nu i vår någon gång. En del av festivalen är en skrivartävling för ungdomar mellan 15-18 år där man ska skriva en novell, dikt eller pjäs med utgångspunkt från en låt som inspirerar till berättelsen. 

Jag tänkte vara med först men jag skriver aldrig något och jag orkade inte komma på något nytt. Jag tänkte ta min novell som jag skrev till skolan ett tag men den har jag publicerat här på bloggen så det hade jag nog inte fått. Men det verkar vara en kul tävling och en kul festival så det är ett tips :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.