9 oktober 2015

Böcker just nu

Just nu har jag mycket i skolan och därför har jag inte hunnit blogga särskilt mycket. Men jag tänkte berätta om Wreck this journal av Keri Smith som jag fick för några veckor sen. Det är en bok som man ska.... Förstöra... På varje sida står det en uppmaning och så ska man göra den. Vi har den i min bokcirkel och så får varje person göra några av uppmaningarna och sen skicka vidare. Det är perfekt för jag har velat ha boken för den är rolig men det har känts onödigt att köpa den. Jag har gjort typ tre av "förstörningarna" och en av dem kan ni se på bilden här under.


Den här har jag inte vågat göra, känns som hela boken kommer bli förstörd....
Den andra boken på bilden är klassikern 1984 av George Orwell. Jag valde att läsa den i engelskan i skolan och jag är inte så nöjd med mitt val... Jag har hört att den ska vara bra och jag vill läsa mer klassiker, men den går såå segt! Jag har bara kommit till sidan 80 trots att det är det enda jag läser på kvällarna och jag tvingar mig själv att läsa. Jag har till och med somnat två gånger när jag läste, och det händer inte ofta! Det är synd för den är bra egentligen men jag kommer inte framåt. Det blir ännu jobbigare när jag har en stor hög med efterlängtade böcker som jag inte kan läsa förrän 1984 är utläst. Men men, det är bara att läsa på.

2 kommentarer:

  1. Hej älskar din blogg! Gillar att det fortfaranade finns unga som läser mycket! (Jag är visserligen två år yngre än dig)

    Hur många böcker har du läst iår hittills? Jag har läst sextiofem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har inte koll på det just nu, men kanske 50 böcker :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller tycker du jag borde skriva fler recensioner? Eller vill du bara säga Hej?
Kommentera!

Jag svarar på alla kommentarer, men inte på din ev. blogg utan i inlägget du kommenterar. För att komma ihåg och att läsa svaren kan du klicka i "Avisera mig", så får du ett mejl när jag har svarat.